نوشته شده توسط : تور و سفر

مراقبت از پوست با استفاده از لوسیون بدن

این مقاله درمورد کاشت مو می باشد.

ناخن ها تاثیر زیادی در زیبایی دست ها دارند و کاشت ناخن به افزایش زیبایی دست ها کمک زیادی میکند. در این مطلب به نکات طلایی مربوط به کاشت ناخن اشاره میکنیم. تصور رايج اين است که ناخن ها به طور طبيعي بايد محکم باشند در غير اين صورت سالم نيستند. همين پيش فرض خانم ها را وا مي دارد تا براي سفت و مقاوم کردن ناخن هاي شان دست به هر کاري بزنند. دکتر يلدا صداقت، متخصص پوست و مو معتقد است اگر شما هم در گروه اين افراد قرار داريد، بايد اين واقعيت تلخ را بپذيريدکه «هيچ راهي براي تغيير دادن جنس ناخن وجود ندارد!» به گفته او ناخن بافتي موضعي است که بنا بر کد ژنتيک فرد شکل مي گيرد؛ همان طور که رنگ چشم را نمي توان تغيير داد، جنس ناخن را هم نمي توان عوض کرد. در اين مطلب واقعياتي که بايد در مورد ناخن هاي تان بدانيد را مي خوانيد و با توصيه هاي اين متخصص براي کمتر کردن آسيب هايي که زيبايي دست هاي تان را زير سوال مي برند آشنا مي شويد.

پوسته هاي کنار ناخن، در اثر خشک شدن پوست ايجاد مي شوند. براي برطرف کردن اين حالت کافي است دست را روزانه چند نوبت با کرم هاي آب رسان و مرطوب کننده چرب کنيد. حواس تان باشد اطراف ناخن را هم حتما چرب کنيد. وازلين و گليسيرين جزء موادي هستند که براي چرب کردن دست توصيه مي شوند. همچنين براي شستن دست هاي تان مي توانيد از شوينده هاي غير صابوني با PH پايين استفاده کنيد چون کمتر پوست را خشک مي کنند.

رنگ پريدگي شديد ناخن، از فقر آهن يا آنميا ناشي مي شود. بيماري هاي پوستي مانند لينکن پلان هم از جمله مواردي است که در ناخن علائمي را نشان مي دهد. علاوه بر اينها بيماري هاي کليوي و کبدي هم مي توانند رنگ و شکل ناخن را تغيير دهند. اگر ناخن سياه شد، نبايد نسبت به آن بي تفاوت بود و بايد فورا به پزشک متخصص مراجعه کرد چون احتمال دارد رنگ سياه اطراف و زير ناخن به نوعي سرطان پوستي به اسم ملانون مربوط شود و البته اين تنها احتمال است!

ناخن در کاشت هيچ آسيبي نمي‌بيند زيرا تا وقتي که ناخن رشد مي‌کند و فرد احتياج به ترميم پيدا مي‌کند يعني ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضي مواقع کاشت براي کساني که عادت به‌جويدن ناخن دارند هم پيشنهاد مي‌شود زيرا به دليل بدمزگي مواد و کنده نشدنش اين عادت از سر آنها مي‌افتد. چسب ناخن حساسيت‌زا نيست اما ممکن است برخي به مواد کاشت حساسيت داشته باشند که در آن صورت پوست آنها دچار اگزما مي‌شود و بايد هرچه سريع‌تر کاشت را بردارند.



:: بازدید از این مطلب : 977
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()